پله پله
وبلاگی در جهت حمایت از کالای ایرانی







فروردین 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31





در این وبلاگ سعی خواهیم کرد در جهت حمایت از کالای ایرانی قدم برداریم



جستجو





 
  تصویر ...

موضوعات: بدون موضوع, تصاویر کالای ایرانی
[جمعه 1397-04-22] [ 05:51:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  حمایت از کالای داخلی؛ یک ضرورت ملی ...

داریوش قنبری در این یادداشت آورده است: همین جنگ اقتصادی که اخیرا بین دو کشور امریکا و چین در ارتباط با بحث تعرفه ها درگرفته، نمونه بارز دفاع از تولید ملی است.

حتی با وجود اینکه همواره بحث تجارت آزاد در قوانین کشورها مطرح بوده اما امروزه شاهدیم که همان کشورهای مدعی به دنبال وضع تعرفه و سیاست های حمایتی از تولیدات ملی هستند. ناسیونالیسم اقتصادی بار دیگر بین کشورها در حال شکل گیری است.

ضرورت ایجاب می کند که ما هم به سمت حمایت از تولید ملی خودمان برویم تا بتوانیم اشتغالزایی کرده و با معضل بیکاری مقابله کنیم. ما راهی جز حرکت در این مسیر نداریم. این یک راهکار علمی و وطن پرستانه است که اتفاقا در سطوح مختلف باید آن را دنبال کرد. سیاستگذاری‎ها در مجلس و دولت باید به سمت و سویی حرکت کنند که مردم را به سمت مصرف کالای داخلی سوق دهند.

از سوی دیگر مردم هم برای پیشرفت جامعه و رفاه حال خود و ایجاد اشتغال در کشور، باید به سمت این فرهنگ بروند که جنس ایرانی را بر نوع مشابه خارجی آن ترجیح دهند و همین موضوع تبدیل به فرهنگی فراگیر در میان آنان شود.

متاسفانه فرهنگ غالب ایرانیان عدم توجه به کالای داخلی و میل به استفاده از تولیدات خارجی است. به شکلی که می توان گفت که ما همواره به دنبال استفاده از اجناس خارجی هستیم؛ در صورتیکه برخلاف تفکر عامه اجناس خارجی در برابر تولیدات داخلی از مرغوبیت آنچنان بالایی هم برخوردار نیستند. حال اگر مصرف کننده داخلی خود به سراغ استفاده از کالای داخلی برود با رقابتی کردن بازار، می تواند در بهبود کیفیت آن نیز موثر باشد.

بنابراین، باید سیاست هایی را تنظیم و فرهنگی را در کشور نهادینه کنیم که مردم به سمت کالای خارجی نروند و این اندیشه ای که از گذشته حکمفرما بوده مبنی بر این که جنس خارجی بهتر از کالای داخلی است، منسوخ شده و استفاده از این اجناس دیگر ارزش تلقی نشود.

باید کاری کنیم که استفاده از کالای داخلی به عنوان ارزش تلقی شود تا از این مسیر با حمایت از تولیدات ملی خودمان به رشد و رونق تولید در کشور کمک کنیم. البته در این مسیر تولیدکنندگان ایرانی هم باید وضعیت مصرف جامعه را در نظر داشته باشند و با ارتقای تولیدات خود بتوانند طرفداران بیشتری جذب کند..

ایرنا

موضوعات: بدون موضوع, مطالب کالای ایرانی
 [ 05:41:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت